torsdag, januari 22, 2009

Nedrans tjuvar!

Någon har stulit min dator och min kamera. Även Matälskar-Lisa blev av med sin fina kamera när någon eller några bröt sig in på Matlabbet häromdagen. Dumma, dumma tjuvar!


Sista bilden jag sparade från kameran var lustigt nog en bild från min tillfälliga arbetsplats bara timmar innan tjuven slog till (do-doo). Tjuven var dock inte hungrig, så baguetterna och dinkelbröden som vi ska fotografera lämnades i fred.

Jag tänker hålla ögonen öppna efter den här annonsen på blocket: illfälle! vå sysemkameror med objekiv och en daor, modell Macinosh, säljes ill förmånlig pris. (?)

(Till tjuven: Den dag jag skaffat en ny dator och en ny kamera kommer de inte förvaras i lokalen, så gör dig icke besvär.)

15 kommentarer:

Anonym sa...

Nej! Vad hemskt!

Anonym sa...

Va tråkigt :( Hoppas inte ditt arbete med boken förstördes. Att folk alltid ska hålla på :S

CrimsonAnna sa...

Vilken sopprot! H*n bör sättas på evig diet av gammal surströmming och dåliga sojakuddar.

Anonym sa...

Usch, fruktansvärt tråkigt. Jag hoppas verkligen att du hade backup på allt!

Ulla PE sa...

Fy bubblan så FRÄCKT! Må han brinna länge på heta stenar i en väleldad ugn!

Magdalena sa...

Trist. Hoppas kameran och datorn går sönder i tusen bitar så inte tjuven gör nån förtjänst!

Olle Lidbom sa...

He he, vad kul att min rosa stol fortfarande lever!

Men oerhört trist på datorn och kameran, du hade väl backupat din bok=

Martin Johansson sa...

Gammal surströmming och dåliga sojakuddar är just vad de kan ha, tjuvarna. Boken ligger som tur är i säkert (?) förvar hos google.

Olle: Den där stolen är inte alls dum faktiskt, bra rull!

Carina sa...

NÄE! Vilka dumma tjuvar! Vi har också haft inbrott på jobbet fr ett tag sedan, alla bärbara datorer försvann samt min mobiltelefon. Men, min mobil var trasig o utan batteri o skulle på reparation så den har de ingen nytta av. Enligt polisen rusar tjuvarna in och länsar en arbetsplats på under 2 minuter, maskerade och med en vakt utanför. Elaka!

Anonym sa...

Fy vad trist!

Morrar och fräser!!!

Anonym sa...

Här ser man ju även bildbevis på att kassen med dina bunkar står till vänster om skrivbordet, och inte ute i hallen där tjuvarna lämnade den... Fattar inte vad de skulle med bunkarna till. Eller min härskna ägglikör...

M sa...

Ush vad trist! Kan dom inte bara lära sig rätt och fel dom små "badoiterna". Hoppas försäkringen ger dig nya bra grejer (men antar att en del är sparat på datorn och bara datorn utan back-up).

Ida Alfredsson sa...

Jag lider med dig, Martin! Spö ska de ha...

Har du möjligtvis bakat semlebullar på surdeg?

Anonym sa...

Hoppas verkligen att du hade back-uppat texter och foton, och att självrisken inte är så hög.
kb

Anonym sa...

Ehum, hur kan ni veta att det är en han!?